بیماریها, تندرستی

درمانهای طبیعی مکمل برای کرونا

درمانهای طبیعی مکمل برای کرونا

 

بیماری های واگیر

بیماری های واگیر پدیده جدیدی نیستند اما سیستم گسترده حمل و نقل و ارتباطات فراگیر دنیای مدرن، شیوع آنها را بسیار پر شتاب کرده است. بنابراین ابتلا به بیماری لاجرم ممکن است اتفاق بیفتد و باید راه‌کارهای پیشگیری و مقابله با بیماریها به شکل طبیعی همواره به کار رود. یکی از راه‌های اساسی، تغذیه سالم و مصرف فرآورده‌های طبیعی و گیاهی است تا سیستم ایمنی بدن به اندازی کافی قوی باشد تا بتواند با بیماریها مبارزه کند. درحال حاضر نیز تحقیقات زیادی برای درمان های طبیعی مکمل برای کرونا ویروس در جریان است که در این مطلب به بخش از آنها اشاره می‌کنیم.

بیماری COVID-19 از شهر ووهان چین آغاز و در حال گسترش روزافزون است و به یک مشکل بین المللی تبدیل شده است. دهها هزارنفر از جمله بسیاری از کادرهای پزشکی مبتلا شده اند و هزاران نفر مرده‌اند. متاسفانه دوره نهفتگی 14 روزه این ویروس در بدن انسان باعث انتقال گسترده آن شده و با گذشت حدود یک سال از ظهور آن هنوز درمان قطعی و موثری برای پیدا نشده است.

اما بنابر گزارشها از مراکز درمانی چین و سایر نقاط درمان های طبیعی مکمل (گیاهی) در کنار درمان های مدرن غربی بعنوان طب مکمل بسیار موثر بوده و روند بهبود بیماری را سرعت بخشیده است. در 17 فوریه 2020 دولت چین اعلام کرد فسفات کلوروکوین (از پوست گیاه گنه‌گنه) می‌تواند برای مداوای بیماران کرونایی استفاده شود. این گیاه ضد بیماری مالاریا با خواص ضد ویروسی است. ارزیابی بالینی فسفات کلوروکوین در بیشتر از ده بیمارستان در چندین استان چین نشان داده علائم بسیاری از بیماران را فرو نشانده است.

اگرچه مکانیزم دارویی این گیاه هنوز روشن نیست اما بیش از 200 سال است که از مشتقات این گیاه برای درمان برخی بیماریها استفاده شده و ایمن است و عوارض جانبی آن قابل تشخیص است.

ترکیب دیگری از درمانهای گیاهی که برای کنترل COVID-19 بکار گرفته شده دیامونیوم گلیسیرهایزینیت است که از ریشه شیرین بیان گرفته می‌شود. شیرین بیان از دیرباز برای درمان سرفه، سرماخوردگی و همچنین رفع سوء هاضمه استفاده می‌شده است. این ماده موثره اثر ضد التهابی دارد و برای مداوای آسیبهای ناشی از هپاتیت B استفاده می‌شود. گزارشها نشان داده که ترکیب دیامونیوم و ویتامین C برای درمان کرونا ویروس جدید موثر و آزمایش‌های بالینی آنرا تایید کرده است.

بسیاری از مردم جهان این روزها به درمانهای طبیعی، طب سنتی و استفاده از داروهای گیاهی روی آورده‌اند. مخصوصا که گزارشها نشان می‌دهند مراکز درمانی چین برخی داروهای گیاهی را برای مقابله با کرونا موثر دانسته و توصیه کرده‌اند.  

در مقایسه با داروهای شیمیایی، داروهای گیاهی و محصولات طبیعی از نظر ساز و کار درمان کمتر شناخته شده‌اند اما تجربه استفاده نشان داده که برای بیماریها موثر هستند. در طب مدرن ساخت داروهای شیمیایی دارای مراحل مختلف و زمانبر است در حالیکه داروهای گیاهی از قرنها پیش استفاده شده و اثربخشی خود را نشان داده‌ و اثرات و ایمنی آن مکررا آزمایش شده است.

بنابراین خیلی از داروهای گیاهی ضد ویروس در بسیاری از بیماریهای واگیر و همه گیر قبلا مورد استفاده قرار گرفته اند و برای بیماریهای جدید ویروسی نیز می‌توانند بلافاصه آزمایش گردند بدون آنکه نگران خطرات و عوارض جانبی آنها بود برعکس داروهای شیمایی. ناگفته نماند درمانهای طبیعی و سنتی بیشتر نقش درمان مکمل در کنار روشهای درمانی جدید را دارند و فرآیند بهبودی را سرعت می‌بخشند.

در مواقع اضطراری مانند شیوع انفجاری کنونی COVID-19 داروهایی مانند رمدیسیویر برای گذراندن آزمونهای بالینی به زمان نیاز دارند در حالیکه داروهای گیاهی و محصولات طبیعی که ایمن بودن آنها قبلا ثابت شده می‌توانند به عنوان اولین خط دفاعی سریعا استفاده گردند.

همچنین داروهای گیاهی و محصولات و فرآورده‌های طبیعی نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند که ضروری و حیاتی برای مبارزه با انواع بیماری‌ها است. تقویت سیستم ایمنی بدن همواره بدن را در برابر انواع بیماریها، عفونتها و آلودگیها مقاوم و مصون می‌کند.

اساسی‌ترین راه‌کار طبیعی تقویت سیستم ایمنی بدن تغذیه خوب، رژیم غذایی سالم، مصرف مکملهای غذایی و فرآورده‌های طبیعی و گیاهی، و داروهای گیاهی (در این مورد با تجویز پزشک) است. مصرف ویتامین C و ویتامین D3 به شکل دارویی و یا محصولاتی که حاوی این ویتامین‌ها هستند بسیار موثر در مقابله با بیماری کرونا ویروس جدید هستند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود مطلب “15 راه کار برای تقویت سیستم ایمنی بدن” را نیز مطالعه کنید. 

بنابر تحقیقات گسترده، ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت و ویروسهایی همچون آنفلونزا را غیر فعال می‌کند. در بسیاری از موارد مصرف خوراکی روزانه حداقل 10 هزار میلی‌گرم ویتامین C حفاظت لازم را در بدن ایجاد می‌کند اما در مقابله با ویروسهای قوی ممکن است به دوزهای بالاتر 100 تا 150 هزار میلی‌گرم روزانه با تزریق وریدی مورد نیاز باشد. ویتامین C به بدن کمک می‌کند تا آنتی اکسیدان گلوتاتیون (ترکیب پروتئینی) و همچنین یک عامل ضد ویروس بنام اینترفرون (نوعی از پروتئین برای تقویت سیستم ایمنی) را تولید کند.

ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن

در مواردی که ویتامین C (به شکل آمپول) در دسترس نباشد، می‌توان دوز خوراکی را به تدریج تا 50 هزار میلی‌گرم روزانه افزایش داد. بسیاری از مردم قادرند تا 50 هزار میلی‌گرم پودر ویتامین C (اسید اسکوربید) را هر چهار ساعت یکبار مصرف کنند و دستگاه گوارش آنها آسیب نبیند. تحقیقات نشان داده‌اند که این نوع کمک درمان برای همه ویروسها (سارس، آنفلوانزای مرغی و یا قویی، کروناویروس جدید و …) موثر است.

 

برخی تحقیقات نیز نشان داده‌اند که مصرف ویتامین D3 خطر ابتلا به آنفلونزا را کاهش می‌دهد. ویتامین D3 یک درمان طبیعی برای عفونتهای آنفلوآنزایی است. ویتامین D3 به تولید پروتئین آنتی بیوتیک (که ضد باکتری، قارچ، انگل، و ویروس است) در بدن کمک می‌کند. در حالت طبیعی میزان 30 تا 50 نانوگرم در هر میلی‌لیتر خون کافی است اما تحقیقات نشان داده میزان 50 تا 100 نانوگرم در هر میلی لیتر خون برای جلوگیری از عفونت ضروری است. رژیم غذایی مناسب و آفتاب گرفتن ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین می‌کند اما ضروری است که در فصل زمستان از مکملها با دوز مناسب و تجویز پزشک استفاده شود.  

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف ویتامین D

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *